14:09 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بیژن زنگنه

گرانی قیمت گازوییل شایعه است و برای صدمین بار تکذیب می شود
نماد برتر- وزیر نفت با اعلام قرارداد ۱.۵ هزار میلیارد تومانی برای افزایش بازیافت از میادین نفت و گاز ، شایعه بررسی دولت برای گرانی قیمت گازوییل را برای صدمین بار تکذیب کرد.
 انسجام اوپک ثبات بیشتر بازار جهانی نفت را به دنبال دارد
نماد برتر- وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران با درخشان نامیدن تاریخ اوپک، بر ضرورت ادامه همکاری این سازمان تأکید کرد و گفت: انسجام بیشتر اوپک همیشه ثبات بیشتر بازار جهانی نفت را به دنبال داشته است.
 وزارت نفت از هر پیشنهادی برای فروش نفت استقبال می‌کند
نماد برتر-وزیر نفت با اشاره به جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن علیه کشور تاکید کرد: وزارت نفت از هر پیشنهادی برای فروش نفت و عرضه آن در بورس استقبال خواهد کرد.
اصلاح نحوه قیمت گذاری خوراک پالایشگاه ها
نماد برتر- وزیر نفت گفت: نحوه قیمت گذاری نفت خام و خوراک پالایشگاه ها منصفانه اصلاح شد.
 صنعت برق عراق با گاز ایران فعال است
نماد برتر- وزیر نفت با بیان اینکه صنعت برق عراق با گاز ایران فعال است، گفت: برای عراق هم بسیار اقتصادی است زیرا گاز طبیعی جایگزین فرآورده نفت‌گاز می‌شود و قیمت آن بیش از دوبرابر قیمت گازی است که ایران به آنها می‌فروشد بنابراین چنین حرفی که عراق احتیاج به گاز ایران ندارد را نشنیدم و همچنین موضوعی را هم نگفته‌اند.
تصمیم دولت برای فروش نفت به مردم چه خواهد بود؟
نماد برتر- به تازگی دولت طرحی را در راستای گشایش اقتصادی و فروش نفت به مردم مطرح کرده که تا کنون ساز و کار آن به طور کامل مشخص نشده، در این میان موضوع فروش اوراق سلف نفتی و گفته های وزیر نفت در خصوص فروش آنی نفت نیز ابهاماتی را ایجاد کرده است.
آغاز عملیات بهره‌برداری از خطوط لوله ششم و نهم سراسری گاز
نماد برتر- بهره‌برداری رسمی از۱۸۵۰ کیلومتر خطوط لوله ششم و نهم سراسری گاز، پنج ایستگاه تقویت فشار گاز و و طرح توسعه مرکز دیسپچینگ ملی گاز ایران با دستور رئیس‌جمهوری آغاز شد.
افزایش ۴ برابری مجموع صادرات فرآورده‌های نفتی
نماد برتر- طبق اظهارات مسوولان اکنون ۹۴ درصد جمعیت کل کشور زیر پوشش گازرسانی قرار دارند و مجموع صادرات فرآورده‌های نفتی از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸ چهار برابر شده است.
درخواست زنگنه برای بررسی ادعاهای برخی نمایندگان مجلس در جلسه سران قوا
نماد برتر- وزیر نفت خواستار بررسی ادعاهای برخی نمایندگان مجلس در جلسه سران قوا شد.
وضعیت پالایشی‌ها در بورس بهتر می‌شود/ دستور وزیر برای کاهش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها
وزیر نفت گفت: قیمت خوراک پتروشیمی را کاهش دادیم و قیمت خوراک پالایشگاه را اصلاح کردیم که این موضوع باعث بهتر شدن وضعیت این شرکت‌ها در بورس می‌شود.
قیمت‌گذاری در پالایشگاه‌ها تغییر کرد/ گشایش اقتصادی در صنعت پالایشگاهی به زودی
نماد برتر- عاشوری: «قیمت فروش نفت خام به پالایشگاه ها، به جای میانگین قیمت محموله های صادراتی منطقه در مصوبه قبلی، به میانگین ماهانه محموله های صادراتی کشور تغییر کرده است و جزییات این تغییرات متعاقبا اعلام خواهد شد.»
دستور زنگنه به شرکت ملی پالایش و پخش برای ایجاد صندوق ETF پالایشی
نماد برتر- وزیر نفت نوشت: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران مکلف است به‌سرعت صندوق ETF پالایشی ایجاد کند.
کاهش حوادث صنعت نفت در سال‌های اخیر
نماد برتر- وزیر نفت از کاهش حوادث آسیب‌پذیر صنعت نفت در سال‌های اخیر با ابلاغ دستورالعمل‌ها خبر داد و گفت: ما در مقابل جان انسان‌ها و ثروت کشور مسئولیم.
دستور وزیر نفت به پتروشیمی‌ها برای مقابله با کرونا
نماد برتر- وزیر نفت به پتروشیمی‌ها دستور داد تا مواد اولیه برای تولید کالاهای مصرفی مرتبط با مقابله با شیوع کرونا را تامین کنند.
زنگنه: در تولید گاز در پارس جنوبی از قطر جلوتر هستیم
نماد برتر- وزیر نفت گفت: ایران در برداشت روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی از قطر جلوتر است.